Categories
סרבנות גט

מהי סרבנות גט?

לפעמים אנשים מסרבים לחתום על מסמכי גירושין מתוך חוסר אמונה שזו ההחלטה הנכונה עבורם. למרות שהם עשויים לחשוב שזה ישים סוף לתהליך לחלוטין, פעמים רבות סירוב לחתום לא יעצור אותו כלל.

בהסכמתם לגירושין ללא עוררין מוותרים בני זוג על זכותם לשימוע ומקבלים את תנאי העותרת. במקרים כאלה, שופטים יכולים לקבל החלטות בנושאים כמו משמורת ילדים, מזונות וחלוקת רכוש ללא כל התנגדות מצד אף אחד מהצדדים.

מה זה גירושין?

גירושין הם פירוק נישואין משפטי על ידי בית המשפט, להבדיל מביטול שפשוט מבטל אותו ללא ציון תנאים או הגדרת נושאי מזונות וחלוקת רכוש. גירושין מחייבים תיעוד פורמלי לצורכי שמירה; ביטול לא.

רוב המדינות מכירות בגירושין ללא אשם, כלומר אחד מבני הזוג אינו צריך להוכיח שבן הזוג השני היה אשם בניתוק מערכת היחסים שלהם כדי לקבל גט. דבר זה מקל על בני זוג מתגרשים לקבל את גירושיהם ועלול להפחית את זמני בית המשפט במהלך ההליכים.

למרבה הצער, לא כל גירושין הם חסרי עוררין. חלק מהגירושים הם שנויים במחלוקת, כלומר בני הזוג המתגרשים אינם מסכימים לגבי אופן חלוקת הנכסים, משמורת ילדים ושאר תנאי הפירוק. מחלוקות אלו נמשכות לרוב זמן ממושך וגורמות ללחץ ותסכול בשני הצדדים.

מדוע אנשים מסרבים לחתום על מסמכי גירושין?

גירושין יכולים להיות זמן מלחיץ ומאתגר עבור כל הצדדים המעורבים. בשלב מסוים במהלך תהליך זה, ייתכן שצד אחד לא יסכים עם תנאי הפרידה שלהם ורצונו להמשיך להילחם על נישואיהם.

הם עלולים להאמין בטעות שסירוב לחתום על הניירות יעצור את התהליך. למרבה הצער, גישה זו גורמת לרוב יותר נזק מתועלת.

אם אתה בן זוג שרוצה להתגרש מנישואיך, הקדיש זמן כדי לדון מדוע הם מסרבים לחתום על המסמכים. פעולה זו עשויה לתת לך תובנה לגבי הצעדים הבאים שצריך לנקוט.

אם אתם עומדים בפני גירושין, הדרך הטובה ביותר היא לפנות לעורך דין גירושין מעורער שיוכל להדריך אתכם בתהליך. הם יציעו הנחיות לגבי הצעדים שיש לנקוט כדי לקבל שיקול דעת הוגן.

האם אני עדיין יכול להתגרש?

החלטה להתגרש יכולה להיות החלטה מאתגרת, סוחטת רגשית. מה שהופך את ההחלטה למלחיצה עוד יותר אם בן הזוג שלך לא מוכן לשתף פעולה.

חדשות טובות: אפשר להתגרש גם אם לא חותמים על הניירות. אבל שים לב לאופן שבו תהליך זה יתקדם ואילו זכויות מוחלטות על ידי ביטול הסכמה.

ראשית, עליך להגיש את מסמכי הגירושין שלך לבן הזוג שלך. ניתן לעשות זאת באמצעות שרת תהליך או שיטה משפטית אחרת. לאחר הגשתם עם הניירות, המתן עד שבן זוגך יגיב בתוך מסגרת הזמן שנקבעה; אם לא תעשה זאת, עלולה להוביל לפסק דין ברירת מחדל שעלול להיות יקר וקשה לערער עליו.

מה קורה אם בן זוגי מסרב לחתום על מסמכי גירושין?

זוגות המחליטים להתגרש בדרך כלל רוצים שהתהליך יתנהל בצורה חלקה ככל האפשר. עם זאת, אם אחד מבני הזוג מסרב לחתום על מסמכי הגירושין, זה יכול להפוך את הדברים להרבה יותר מורכבים.

חדשות טובות: אתה עדיין יכול להתגרש גם אם בן הזוג שלך לא יחתום על הניירת! כל שעליך לעשות הוא להגיש בקשה לפירוק נישואין מבלי להזדקק לחתימתם ולהגיש אותה בדואר או בשיטה מאושרת אחרת.

לאחר הגשת העתירה, לבני הזוג שלך יש 30 יום להגיב. אם הם לא עושים זאת, אתה יכול לבקש מבית המשפט לתת פסק דין ברירת מחדל לטובתך.

פסק דין ברירת מחדל הוא כאשר שופט נותן צו גירושין בהתאם לתנאים שלך. זו יכולה להיות דרך קלה וחסכונית יותר להתגרש סופית. אם אתה מתקשה לשכנע את בן או בת הזוג לשתף פעולה בהליך הגירושין, גישור עשוי להועיל.

לפרטים נוספים : https://www.avivitmoskovich.co.il/%D7%A1%D7%A8%D7%91%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%92%D7%98/